Медичне обслуговування сьогодення – кваліфіковані лікарі, сучасні технології, нові препарати. Начебто всі умови для подолання хворобливого стану людини. Головне завдання – попередження нездужання та своєчасне лікування.

Але, нажаль, бездомні люди на таке медичне обслуговування не розраховують. Благодійні Фонди, активісти, громадськимі організації та Державні установи разом шукають методи для підтримки тих, хто опинився у скруті.

Професор Інституту соціальної політики (I-SPHERE),Сара Джонсен описує, як гнучкий і реляційний підхід допомагає подолати багато бар'єрів, з якими стикаються бездомні люди під час доступу до медичної допомоги.

По мірі посилення інтересу щодо охорони здоров’я доступної для всіх зростає визнання того, що існуючі медичні послуги часто не відповідають потребам бездомних людей. Нещодавня незалежна оцінка інноваційної служби просвітницької роботи під керівництвом фармацевтів, проведена I-SPHERE у співпраці з доктором Фіоною Катілл з Едінбургського університету, запропонувала думки, які будуть корисними для дискусій про те, як найкраще надавати медичну допомогу бездомним людям.

Організація Pharmacy Homeless Outreach Engagement Non medical Independent Rx (Фармацевтична допомога бездомним), скорочено ‘PHOENIx’ надає допомогу невеликою командою фармацевтів, які працюють у NHS Pharmacy Services у партнерстві з самовідданим працівником з вуличної команди Simon Community Scotland у Глазго. Сервіс впродовж багатьох років надає клінікам послуги спеціалізованого медичного центру для бездомних людей, але останнім часом почав пропонувати «вискакуючі, амбулаторні» вуличні клініки в ряді місцевих послуг, включаючи денні центри, консультаційний центр, і послуги тимчасового розміщення, такі як хостел чи нічліг та сніданок, а також допомагати безпосередньо на вулицях.

Початкові консультації можуть включати цілісну «перевірку здоров’я»: оцінку фізичного та психічного здоров’я, а також огляд лікарських препаратів або неофіційну дискусію, присвячену конкретній проблемі, пов’язаній зі здоров’ям, яка хвилює пацієнта в той момент часу. Доступ до медичних записів пацієнтів можна отримати дистанційно, а з ними складається план щодо пріоритетних питань, які потрібно вирішити. Вони можуть призвести до таких дій, як призначення ліків, направлення у стаціонар або пряма допомога в догляді за ранами. Працівник вуличної команди допомагає вирішувати питання житла, пільги та інші питання, за необхідності.

Оцінка зробила висновок, що прийнятий гнучкий та реляційний підхід був високоефективним у взаємодії з бездомними людьми, які б в іншому разі «провалилися у діру» у діючих медичних послугах. Важливо, що робота на вулиці забезпечує критичний міст як для первинної, так і для вторинної медичної допомоги для бездомних людей, які неохоче користуються або фізично не мають можливості отримати альтернативну (основну або спеціальну) медичну допомогу бездомним.

Проактивна безпосередня відповідь команди, включаючи надання рецептів, де це необхідно, - також стала вирішальним інгредієнтом, враховуючи пов'язану з нею капіталізацію «вікон можливостей», коли пацієнтів мотивують на задоволення потреб у сфері охорони здоров’я. Пацієнти вітали цілісний характер оцінок та додатковий час доступний для проведення консультацій, а також неформальний, доброзичливий, гнучкий та людино-орієнтований  стиль надання послуг, прийнятий фармацевтами та працівником вуличної команди.

Разом ці характеристики допомогли пацієнтам-інтерв’юерам подолати багато бар'єрів у доступі до медичної допомоги, які зазвичай впливають на бездомних людей. Такі бар'єри, серед іншого, включають: порушення рухливості через хворобу чи інвалідність; досвід стигматизованого ставлення в основних закладах охорони здоров’я; передбачувані ризики для особистої безпеки або одужання при зустрічі з іншими користувачами спеціалізованих клінік; недостатній час на зустрічі з лікарем для проведення всебічної оцінки чи відповіді на різноманітні потреби в охороні здоров'я; недостатність мотивації для задоволення потреб у здоров’ї у бездомних людей.

За результатом опитування сервіс PHOENIx ефективно спонукав бездомних пацієнтів уважно ставитись до свого здоров'я серед своїх пріоритетів (багатьох і часто конкуруючих між собою). Деякі пояснювали покращення стану здоров'я (принаймні частково) завдяки сервісу та/або повідомляли, що їх залучення до роботи сервісу полегшило доступ до інших послуг (наприклад, проживання). Дехто з опитаних учасників програми вказав на збільшення числа пацієнтів, що приймають участь в програмі лікування за рецептом. На додаток до цього цілісний підхід сервісу до здоров’я був схвально сприйнятий пацієнтами та опитаними працівниками, особливо щодо уваги, що більше, ніж зазвичай, приділяється профілактиці та лікуванню хронічного стану.

Зокрема, в очах пацієнтів особливість та найбільша цінність служби полягає не стільки в професійній ідентичності або ролі медичних працівників, скільки в неформальному та гнучкому підході до взаємодії. Коротше кажучи, що справді для них «спрацювало» так це підхід , що базується на відносинах служби, "липкість" та вжиті дії, щоб зробити все можливе "тут і зараз".

Ці відомості додають додаткової ваги зростаючому заклику до збільшення інвестицій у гнучкий підхід до надання медичної допомоги бездомним людям та іншим виключеним групам населення.

Стаття взята з ресурсу I-SPHERE (Інститут соціальної політики) http://bit.ly/2mkwl9x

Для отримання додаткової інформації про службу PHOENIx, зверніться до Річарда Лоурі за адресою Richard.Lowrie@ggc.scot.nhs.uk.





Комментарии

face
email
comment
Защита от автоматических сообщений
CAPTCHA


keyboard